"Man and Karst", Euroopa Vabatahtlik Teenistus Horvaatias

Euroopa vabatahtlikku teenistuse raames toimus projekt „Man and Karst“ 3.juuli- 30.august Horvaatias , Perušicus, Grabovaca rahvuspargis. Projektis osales 6 eesti ja 9 itaalia vabatahtlikku. Projekti põhieesmärgiks oli tutvustada karstisüsteeme, nende säilitamist ja teha need paremini mõistetavaks erivajadustega inimestele.

Projekti peamisteks üldeesmärkideks olid:

1.Pakkuda vabatahtlikele uusi teadmisi ja õpetada karstivormide säilitamise tähtsust.

2.Multikultuursete suhete loomine, vabatahtlikke ja kohalikke omavahelise suhtluse arendamine.

3.Vabatahtlikke rühmatöö ning iseseisvate oskuste arendamine. Töökogemuse ja initsatiivi juurde saamine.

2 kuu jooksul töötasime kõrvuti koos kohalike ja itaalia vabatahtlikega aidates korrastada pargi matkaradu. Peamisteks tegevusteks oli radade koristamine, parandamine ja värvimine. Aitasime läbi viia laste suvekooli, kus nädala aja jooksul õppisid lapsed koos meiega viltimist, said teadmisi karsti vormide ja koobastes elavate nahkhiirte kohta. Lastele sai tutvustatud eesti ja itaalia kultuuri ning mängitud erinevaid mänge koos lastega.
Kahe kuu jooksul viisid ka itaalia vabatahtlikud läbi itaalia keele kursust kohalikele lastele. Projekti käigus olime abiks kohalikul jooksuvõistlusel – Lika Cave Trekkil. Õppisime 4 korda nädalas horvaatia keelt ning tutvusime horvaatia kultuuriga. Teenistuse käigus saime käia kõikides Grabovaca pargis asuvates koobastes. Ronisime Medina koopas. Külastasime Velebiti rahvusparkki, käies ära Vucjaki (1644 m) tipus. Samuti külastasime Kuterevo karude varjupaikka (Kuterevo bear sanctuary) ja Stilanova nimelist kohalikku traditsioonilist brändi ja likööri tehast.

EVT raames oli elamine ja toit kaetud ja sõidukulud Horvaatiasse ja tagasi maksti kinni määratud summa ulatuses. Horvaatias oli ilm kuum ja inimesed sõbralikud ja toredad. Elasime koos eestlastega vanemas majas, kus kõik eluks vajalik oli olemas. Kohapeal anti vabatahtlikele kasutamiseks jalgrattad millega oli hea nii hommikul mäele tööle sõita kui ka vabal ajal ringi ümbrust avastada. Koos sai ka reisitud Zadari kui ka külastatud Bosnia ja Hertsegoviinat.