Koolitus "Move To Move On" Itaalias

Seiklejate Vennaskond ning Itaalia organisatsioon Associazione Vagamondo tõid minuni põneva suvelõpuelamuse. Aeg-ajalt kontrollin Seiklejate Vennaskonna blogist uusi noortevahetuste ning treeningute pakkumisi. Varem olen osalenud kahes noortevahetuses (Serbia 2017 ning Küpros 2018). Need on jätnud mulle väga ilusad mälestused: olen saanud uusi tutvusi, näinud erinevaid kultuure ning kogunud põnevaid teadmisi. Seekord püüdis mu tähelepanu „Move to move on“ projekt Itaalias Bergolos. Infopakki lugedes mõistsin, et tegu on parima teraapiaga, kuhu sooviksin minna. Nende projekti eesmärk oli näidata, kuidas liikumise kaudu jõuda enesearenguni. 

Tunnistan, et alguses olin projekti osas skeptiline. Tuleb tõdeda, et minagi satun aeg-ajalt stereotüüpse mõtlemise  meelevalda oleme ju kuulnud lõunamaalaste vähesest tööeetikast ning mañana mõttestiilist. Projekt suutis aga minu ootusi mäekõrguselt ületada. Projektijuhid ei viinud läbi mitte ainult kohustuslikku korraldust, vaid suhtusid kogu üritusse südamega ning loominguliselt. Tundsin, et nad soovisid siiralt inimesi aidata. 

Projekt oli digitehnoloogiavaba. Kohale jõudes andsime elektroonikaseadmed ära ning alles viimasel päeval saime need tagasi. Tõdesime, kuivõrd vabastav tunne oli, kui ei pidanud enam pidevalt telefoni kontrollima. Päevad möödusid jooga, mediteerimise, tantsimise ja muusikaga ning erinevates töötubades. Õppisime silmsideme loomist, suhtlemist ilma sõnadeta, enda keha ja mõtete aktsepteerimist, teiste usaldamist ja palju muudki. Inimesed olid särasilmsed, avatud ning siirad. Viimasel päeval tehti suur lõke, kuhu viskasime paberile kirjutatuna kõik selle, mida me ei soovinud endaga kaasa võtta. 

Kogu treeninglaager oli väga vabastav. Hakkasin oma keha ja sisemaailma paremini tundma. Õppisin end aktsepteerima sellisena, nagu ma olen, enda kehas ja oma mõtetega. Oli küll ka enesesse vaatamise hetki, mis olid valusad ning tõid pisara silma, kuid tundsin, et sealne keskkond oli ideaalne sisemiseks kasvamiseks. 

Tagasi Eestis olles mõtlen siiani sellele erilisele kogemusele. Projekt avardas mu silmaringi muuhulgas ka läbi selle, et tutvusin erineva kultuurilise ning rahvusliku taustaga inimestega. Sain uue perspektiivi ning õppisin uusi viise, kuidas elus erinevaid olukordi lahendada. Tunnen ennast sisemiselt rahulikumana ning reageerin mõnele olukorrale hoopis teisiti. Õppisin, kuidas mitte minna kaasa esmaste reaktsioonidega, mis erinevates olukordades tekkida võivad.

Soovitan kõigil hoida silma peal Seiklejate Vennaskonna ning Associazione Vagamondo projektidel ja nendest võimalusel osa võtta. Tegu võib olla väga meeliavardava kogemusega!





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Training course "You CREATE - Coaching, Empowering and Activating!" in Spain

Training Course in Turkey

Noortevahetus "Face to Face" Eestis