Edu-Action 2.0

Seiklejate Vennaskonna töötajad ja vabatahtlikud on sel kevadel saanud ägeda võimaluse reisida veidi tavatumatesse kohtadesse, kui meil muidu Erasmus+ projektide raames on õnnestunud.
Miks see küll nii on? Aga seepärast, et Seiklejate Vennaskond on hetkel partner Edu-Action 2.0 projektis. Tegemist on Capacity building tegevusvõimalusega, kus partneriteks võivad olla ka muud maailma riigid ning projekt kestab tavapärasest kauem, lausa aasta kuni poolteist.
Ja nii saidki meie liikmed seada sammud näiteks Uruguaysse ning Keeniasse! 😊

Kõik sai alguse veebruarikuus kui meie liikmed osalesid Edu-Action 2.0 projekti esimesel kohtumisel Palermos, Sitsiilias, kus pandi paika edasine tööplaan ning planeeriti tegevused. Lisaks meile on partneriteks organisatsioonid Sitsiiliast, Hispaaniast, Keeniast, Uruguaist ning Nepalist. Selguski, et järgmine kohtumine leiab aset Uruguay pealinnas Montevideos, seejärel tulevad projekti partnerid Eestisse ja pärast seda ootab meid imeline Keenia. Põnev eksole? 😁
Lisaks sellele tutvustati esimesel kohtumisel ka teisi projekti tegevusi. Nimelt pidid kõik partnerid viima kevade jooksul läbi uurimuse, milline on koolide ja noortekeskuste koostöö ning kuidas ennetatakse partnerriikides noorte koolist väljalangevust. Tulemusi juba analüüsitakse ning kokkuvõtet on oodata järgmise aasta alguseks. Lisaks saime teada, et Seiklejate Vennaskond saab saata nii Uruguaisse kui ka Keeniasse ühe osaleja, kes saab osaleda töövarjuna selles riigis lausa kuu aega. Osalejad on valitud ning kibelevad juba minema. 😊
Samuti tulevad osalejad Keeniast ning Uruguayst Eestisse Seiklejatele töövarjuks. Tegevused toimuvad juba sügise jooksul. Hoia silma peal meie tegevusel, et kuulda kuidas läheb meie osalejatel nõnda ägedates projektides kui ka Keenia ja Uruguay osalejal Eestis!

Juba aprilli alguses viiski meie teekond meie kaks liiget Uruguaisse, Montevideosse. Imeline Lõuna-Ameerika pealinn võttis meid esimesel õhtul vastu Tango kursusega, mille korraldajad meie jaoks organiseerisid. Järgnevad kaks päeva planeerisime projekti edasisi tegevusi. Nimelt valmib meie pika projekti raames kampaania. Teeme üheskoos video sellest, kui oluline on haridus. Mõtted said jagatud ning ideed kirja pandud. Edasi jääb juba igal riigil oma klipid valmis filmida. Hoia silmad lahti, sest juba uue aasta alguses on oodata üht imelist videot! 😉
Vabal ajal nautisime jalutuskäike Uruguai kaunis pealinnas ning tutvusime kohalike jookide ja toitudega. Saime teada, et Lõuna-Ameerikas on väga tavapärane juua Mate’t, mis on tervislik kuum jook, mis veidi meenutab rohelist teed, kuid kohalike kinnitusel on sellest väga erinev. Väga tavapärane oli Montevideo tänavatel vastu jalutav inimene, kelle ühes käes oli Mate tops ning teises termos kuuma veega, et jook terve päeva vastu peaks. Tänu lisapäevale võtsime ette ka praamireisi üle Uruguay´d ja Argentinat eraldavat jõge ning nautisime päevakese ka Buenos Airese ning La Plata võlusid.

Edasi seadsid kõik projekti partnerid oma sammud Eesti poole. Mai alguses korraldasime Eestis õppevisiidi, millega tutvustasime oma partneritele, kuidas Eestis organiseeritakse ja tehaks noorsootööd. Külastasime Eesti Noorsootöökeskust, Tallinn Ülikooli Noorsootöö eriala, Tallinna Mobiilset Noorsootööd ning Tallinna Kesklinna noortekeskust. Õhtuti tutvusid osalejad Tallinna kauni vanalinnaga, kohaliku Eesti pubitoiduga ning nautisd jalutuskäiku Kadrioru pargis. Kas Sina teadsid, et Eesti on üsna haruldane oma noorsootöö korralduse poolest? Nimelt on Eesti üks väheseid riike, kus noorsootöö on ametlikult tunnustatud kui eriala. Seepärast külastasid partnerid meid ka õppevisiidi raames.

...

Keenias on noorsootöö samuti riiklikult tunnustatud ja tänu sellele leidisme ennast juuni alguses juba Keenias, Kisumus. Kui esimesed kultuurišokid said kogetud avastasime Keenia tõelise ilu. Kahe päeva vältel tutvusime noorsootööga Keenias ning meiega jagati mõningaid väga inspireerivaid edunäiteid, kuidas teha noorsootööd raskustes noortega. Lisaks õppevisiitidele saime ka tunda kohalike tõelits loomust. Keenlased on väga avatud ning nad oskavad olla tänulikud, seda õpetasin nad ka meile. Vabal ajal tegime paaditripi Viktooria järvel, sõitsime tuk-tukiga, mootorratta taksoga ning meile tutvustati elavat Keenia ööelu. Lisaks saime võtta natukene lisaaega ning külastada Keenia kuulsaimat rahvusparki Masai Maarat, kus nägime kahe safari käigus väga palju erinevaid loomi alustades elevantidest ja kaelkirjakutest kuni loomadeni, kellest kuulsime elus esmakordselt 😅
Projekti järgmised tegevused ootavad ees ning meie oleme elevil. Jälgi meid endiselt, et hoida silma peal töövarju perioodi osalejatel. Juba toimunud tegevustest saad ülevaate Seiklejate Vennaskonna Instagrammi story'dest. 😉
Lisaks jälgi Edu-Action 2.0 ametlikku kodulehte ning Facebooki lehte.