Noortevahetus "Live Green, Think Green, Love Green"

3-10 detsember toimus Inglismaal Birgminghamis keskkonnateemaline noortevahetus "Live Green, Think Green, Love Green".


Selle nädala jooksul käsitlesime erinevaid teemasid, mis puudutasid keskkonda ning kõike sellega seonduvad. Palju on mõeldud ühistele tegevustele ja mängudele, mis olid projekti läbivaks osaks. Järgnevalt mõned väljavõtted osalejate arvamusest projekti kohta:

“Mulle meeldis väga, et projekti korraldajad olid arvestanud inimeste toitumist puudutavate erisoovidega ning pakkusid maitsvat taimetoitu, mis osutus menukamaks kui tavatoit. Kuna tegemist oli minu esimese projektiga, ei osanud ma suurt midagi oodata ning ei oska saadud kogemust millegagi võrrelda. Sain projektist palju uusi sõpru-tuttavaid nii eestlaste kui teiste riikide noorte seast. Minu arvates oleksime võinud natuke rohkem aega pühendada keskkonnaprobleemidest rääkimisele ning vähem seltskonnamängudele, kuid saan aru, et ka need olid projekti toimimiseks hädavajalikud. “





“Korraldaja Daniela inglise keel oli natuke kehv, mistõttu oli kohati natuke raske teineteist mõista, ent kiidan väga tema pealehakkamist ning motivatsiooni noortele selliseid projekte korraldada. Daniela kehvemapoolse keeleoskuse teeb heaks tema suur süda ning kannatlikkus. Mõningatest lahkhelidest ja probleemidest hoolimata, oli mul Birminghamis väga tore ning sain projektist väga häid sõpru. “

“ See oli minu esimene projekt ning samuti ei osanud ma midagi oodata. Mulle väga meeldis nende korraldamine, veganite jaoks oli olemas vegan toit ning minule, kui kõige-sööjale oli samuti valmistatud hea toit. Mõned puudujäägid esinesid näiteks selles, et päevaplaan koosnes ainult mängudest ja mõned neist ei olnud just teemaga sobilikud. Samuti tekitas küsimust see lubadus, et projektis osalevad ka inglased, kuid neid ei tulnudki. Ootasin inglise keele harjutamist väga, kuid kuna inglaseid polnud ja projekti juhil ei olnud väga ladus inglise keel, siis jäi harjutamine kahjuks ära. Lühidalt siis veel nii palju, et projekt oli meeldiv, sain väga paljude inimestega tuttavaks ning olen meeletult tänulik, et Eestist osalejad olid umbes minu vanused ning väga hea huumorimeelega!”

”Toitumise koha pealt oldi enamjaolt arvestatud ka taimetoitlastega, kuid siiski oleks võinud ka näiteks hommikusöögil pakkuda taimset piima, et ei oleks osalejad ise pidanud ostma, kuid kuna tegemist oli hostelis pakutava hommikusöögiga, siis sellest ka ehk see puudujääk. Nagu üleval Evagi mainis, siis kohale ei olnud tulnud inglased, kellega oleksin ka mina oodanud suhelda, et inglise keeles edasi areneda. Korraldamine oli pisut organiseerimata ning tegevuste juhendaja Daniela oli samuti vahepeal segaduses, et mida tuleks teha jne.. Kahjuks oli teemaga seonduvaid tegevusi ja töötubasid oodatust vähem, mistõttu ei saanud väga täiendada teadmisi selles teemas.

“Projekt oli siiski tore, sest kokku olid tulnud sama mõttemaailmaga inimesed, kellega oli huvitav arutada ja võrrelda elu nende kodumaal ning ka keskkonnateemalisi aspekte ja kuidas toimitakse erinevates riikides ning kultuuriõhtud pakkusid samuti mitmekülgseid teadmisi igast riigist. Projekti vältel sain sõpradeks väga toredate inimestega nii kodu- kui ka välismaalt, kellega koos veetsin üpris aktiivse nädala Inglismaal.”

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Training course "You CREATE - Coaching, Empowering and Activating!" in Spain

Noortevahetus "Face to Face" Eestis

Training Course in Turkey