“My Choice is to Be Happy”, noortevahetus Hispaanias

31.07 - 8.08.2018 toimus Hispaanias, Puente Genilis noortevahetus enesearengu teemal. Järgnevalt sab lugeda osalejate muljeid projektist.

Mauri: “Vahetus lõppes mõni päev tagasi. Mulle meeldis see vahetus. See oli mu esimene vahetus. Nüüd on mul palju rohkem sõpru kui enne. Juba olen järgmises vahetuses kirjas. Kindlasti teen veel palju vahetusi.
Aitäh, Seiklejate Vennaskond.
Tunnen end nüüd eurooplasena.”

Joosep: “See projekt oli vaieldamatult lõbusaim ja emotsioonirikkaim minu viiest kogetud noortevahetusest. Esiteks oli projekti toimumiskoht ehtne väike ülikena turistivaba Hispaania linnake, mille vibe oli ülimõnus ja elanikud väga avatud ning sõbralikud. Teiseks, kui vahel tulevad inimesed Erasmus+ projektidele vaid puhkama või pidu panema, siis meil olid seltskonnas eranditult ainult väga toredad ja mõistlikud inimesed, kes kõik aktiivselt kaasa osalesid. Tänu sellele oli vahetuse õhkkond ülimeeldiv, millele aitas kindlasti kaasa ka projekti teema, mille tõttu kõik proovisid teadlikult ise positiivsemad ja optimistlikumad olla ning olid alati toetavad, kui keegi oli kurvameelsem või kuidagimoodi väljajäetud. Seltskonna kokkusulamisele aitasid veelgi enam kaasa väheintensiivsed töötoad, ülimuhedad ja toetavad projektijuhid ning üleüldiselt see avatud ja relaxed Hispaania elutempo.
Ma sain selle vahetuse käigus inimestega palju lähedasemaks kui ühelgi varasemasel korral, olen äärmiselt rahul, et sain kõigest sellest osa võtta!
Aitäh kõigile, kes tegid selle nädala meeldejäävaks! Never forget!”

Janet: “See projekt - need organiseerijad, need osalejad, see koht, selline ilm, milline meeleolu.. Projekt õnnestus täiesti, KÕIK jäid rahule!
Minule isiklikult õpetas see projekt palju, nägin korraldamise tagamaid, avas mu meeled ja laiendas silmaringi, kinnitas mu teadmisi positiivsest mõtlemisest ning muidugi armusin lootusetult sellesse riiki ja kultuuri.”

Katre: "Projektis osalemine andis mulle uusi teadmisi sellest, kuidas noortega töötavad inimesed aktiivselt noori kaasavad, motiveerivad ning hea ülevaate non formal õppimise meetoditest. Huvitavatest tehnikatest nt learning river, tehnikad eneseteadlikkuse ja enesehinnanguga tegelemiseks ning suhtlemisoskuste parandamiseks. Pojektis kesenduti noorte füüsilisele ja vaimsele tervisele, kuid õnn pole miski, mida kingipakist leida, vaid sõltub oma tegevustest ja suhtumistest. Projekti käigus õppisin tundma mitmeid eri rahvusest noori, paremini nende kultuuri ning leidsin uusi tuttavaid. Õppisin juurde enda kohta, julgesin end rohkem avada ning sain ideid, energiat ja kindlust juurde oma tööks."

Marika: “Väga hästi organiseeritud ning korraldatud noortevahetusega oli tegu. Emotsioonid olid väga head ja tõstvad. Noortevahetuse läbiviijad olid supervahvad tegijad. Edu neile edaspidi ka!

Kalli: "Enne seda projekti oli mul just olnud teine noortevahetus ning sellepärast läksin ma Hispaaniasse hirmuga, et ma ei jõua olla projekti lõpuni sotsiaalne. Ma kartsin, et ma ei jõua teha seda pingutust, mis on suhtlemiseks igati oluline. Kui ma kohtusin kahe teise eestlase Mauri ja Joosepiga, tundsin ennast mugavamalt. Ma ei pidanud nendega suhtlemiseks väga pingutama. Tänu sellisele algusele olin ka projektis chill, ma ei püüdnud kõigiga suhelda ja ma ei andnud endast maksimumi vestluse ülevalhoidmiseks. Kui ma enne projekti arvasin, et ma jään selle tõttu gruppidest välja, sain aru, et see tegelikult ei ole nii. Ma olin mina ise ja ma nautisin seda. See projekt õpetas mulle seda, kuidas olla mina ise, kuidas minust kujunes see inimene, kes ma olen, ja mida ma elust tahan. Nende eneseavastusteni aitas jõuda projekti õpitoad, kuid suuremad mõjutajad olid inimesed mu ümber. Neid tundma õppides avastasin ka ennast." 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Training course "You CREATE - Coaching, Empowering and Activating!" in Spain

Noortevahetus "Face to Face" Eestis

Training Course in Turkey